Insight Food & Health

Tilmeld dig nu!

FØDEVAREANPRISNINGER

Hvornår må man anprise fødevarers ernæringsmæssige og sundhedsmæssige egenskaber, og hvad indebærer de seneste ændringer i vejledningen om ernæringsanprisninger? Er vi klar til de nye regler om oprindelsesmærkning af primær ingrediens, og hvordan bruger man som virksomhed konkret anprisninger i markedsføringen af fødevarer, når man gør brug af influencers, bloggers m.m.?

På konferencen Fødevareanprisninger stiller vi skarpt på disse og mange andre spørgsmål.

Fødevareanprisninger er frivillige angivelser på fødevarer, som skal gøre forbrugerne opmærksomme på produkters ernærings- og sundhedsrelaterede egenskaber, ligesom der findes kvalitetsanprisninger, der kan give forbrugeren en opfattelse af, at et produkt er af bedre kvalitet end andre, f.eks. “luksus”, “hjemmelavet”, “frisk”, “ny”, “gammeldags”, “ægte” m.m.
Derudover kan brugen af populære anprisninger som “plantebaseret”, “100 % naturlig”, “ren” m.v. være med til at skabe forvirring. Så hvordan undgår man egentlig vildledning i forbindelse med mærkning og anprisning?

For at imødekomme forbrugernes bevidsthed og bekymringer anvender virksomhederne også i stigende grad påstande om bæredygtighed og miljø-/klimavenlighed i markedsføringen, herunder brug af diverse mærkningsordninger. Men hvor går grænsen i forhold til reglerne om vildledende markedsføring efter markedsføringsloven, og hvilke udfordringer er der ved brug af influenter/bloggere ved markedsføring af fødevarer?
Forbrugerombudsmanden, som fører tilsyn med overholdelse af markedsføringslovens forbud mod vildledning og skjult reklame, har for tiden stor fokus på brug af miljømæssige påstande og brug af influenter og bloggere i markedsføringen.

Følgende emner er på dagsordenen:

  • Lovgivning for Ernæringsanprisninger – Ændring af vejledning
  • Vildledning og generelle anprisninger samt udfordringerne ved populære anprisninger som plantebaseret, 100 %, naturlig, for miljøet m.v.
  • Er vi klar til de nye regler om oprindelsesmærkning af primær ingrediens, som gælder fra april 2020?
  • Faldgrupper ved brug af influenter og bloggere i din markedsføring
  • How does Nestlé use health and nutrition claims (as well as other claims) in marketing of foods at Nestlé? – with specific view on other channels, as bloggers and influencers
  • Seneste afgørelser inden for anprisninger

.
Der er lagt op til en interessant konference på højt fagligt niveau, hvor nogle af landets dygtigste eksperter deler deres viden og erfaringer. Endvidere er konferencen et ideelt forum for at netværke med kollegaer i branchen.

Jeg glæder mig til at byde dig og dine kollegaer velkommen på konferencen.

Med venlig hilsen

Louise Starklint
Project Manager
Insight Events

Målgruppe for konferencen
Konferencen henvender sig til regulatoriske specialister, marketingmedarbejdere, produktudviklere, kvalitetsmedarbejdere samt rådgivere i fødevarebranchen inkl. kosttilskud.
Deltag også på konferencen På vej mod bæredygtig fødevareemballage den 30. januar 2020. Ved tilmelding til begge fødevarekonferencer tilbyder vi en samlet nedsat pris: kr. 9.995,- (ekskl. moms).
Kontakt os, hvis du ønsker at benytte dig af tilbuddet.

ADVOKATERS OBLIGATORISKE EFTERUDDANNELSE

6 lektioner

TALERE

Gundula Maria Kjær Gundula Maria Kjær
Regulatory Affairs Manager
Bech-Bruun
Sandra Fisker Tomczyk Sandra Fisker Tomczyk
Cand. Scient. i klinisk ernæring, akademisk medarbejder
Kemi og Fødevarekvalitet
Fødevarestyrelsen
Jane Frederikke Land Jane Frederikke Land
Partner, Advokat
LIGA Advokater
Billede af Birte Jensen Veilstrup, der taler på konferencen Fødevareanprisninger Birte Jensen Veilstrup
Konsulent
Lolex
Karin Frøidt Karin Frøidt
Koncernkvalitetschef
Dagrofa
Ulla Luhtasela
Nordic Head of Regulatory and Scientific Affairs
Nestlé Finland

Ordstyrer:

Karin Frøidt Karin Frøidt
Koncernkvalitetschef
Dagrofa

HENT PROGRAM

Fødevareanprisninger

Behandling af personoplysninger

TILMELDING

Konferencepris:

Tilmelding senest 6. december 2019 Tilmelding efter 6. december 2019
kr. 5.995,- kr. 6.995,-
Alle priser er ekskl. moms.
Deltag også på konferencen På vej mod bæredygtig fødevareemballage den 30. januar 2020. Ved tilmelding til begge fødevarekonferencer tilbyder vi en samlet nedsat pris: kr. 9.995,- (ekskl. moms).
Kontakt os, hvis du ønsker at benytte dig af tilbuddet.

For leverandører:
Er du leverandør af løsninger & serviceydelser og ønsker at deltage, så kontakt Thomas Klindt på telefon 41951431 eller tk@insightevents.dk

VENUE

KONTAKT

Behandling af personoplysninger

Project Manager
Louise Starklint
E-mail: ls@insightevents.dk
Telefon: +45 40 10 90 42

Kundeservice
E-mail: info@insightevents.dk
Telefon: +45 35 25 35 45

Sales / Partnership
Senior Sales Manager Thomas Klindt
Email: tk@insightevents.dk
Telefon: +45 41 95 14 31