Udbudskonferencen

Udbudskonferencen - de mest aktuelle emner, temaer og udfordringer inden for udbudsretten - Insight Legal

For 25. år i træk samler vi hele udbuds-Danmark til årets vigtigste konference.

Her får du to intense dage fyldt med ny viden, perspektiver og diskussioner, der ruster dig til de udfordringer, du står overfor i din hverdag. Vi dykker ned i de mest aktuelle tendenser, problemstillinger og løsninger – præsenteret og diskuteret af de førende eksperter, professorer og praktikere på området.

Du får blandt andet indblik i:

  • De vigtigste kendelser og domme fra det seneste år
  • Det nyeste fra EU og hvad det betyder i praksis
  • Aktuelle udfordringer – set fra både ordregiver-, leverandør- og rådgiversiden

Konferencen er ikke kun et fagligt højpunkt – det er også et unikt forum for sparring, erfaringsudveksling og netværk. Her møder du både ligesindede og specialister, der kan udfordre og inspirere dig.

Uanset om du er ordregiver, leverandør, rådgiver eller noget helt fjerde, får du to dage med skarpe juridiske diskussioner, nye perspektiver og konkrete indsigter, du kan tage direkte med hjem.

Hvorfor skal du deltage på udbudskonferencen?

  • Bliv opdateret på det nyeste inden for udbudsretten
  • Få skarpe perspektiver fra eksperter og kolleger
  • Udvid dit netværk og del erfaringer på tværs af branchen

Vi glæder os til at byde dig og dine kollegaer velkommen på Udbudskonferencen 2025 – når vi fejrer 25 år med faglig fordybelse, debat og netværk på højeste niveau.

Målgruppe for Udbudskonferencen

Udbudskonferencen henvender sig til alle, der arbejder med udbud og tilbud. Du kan for eksempel være advokat, advokatfuldmægtig, afdelingschef, Bid Manager, chefkonsulent, chefrådgiver, Contract Manager, Director for Procurement, fuldmægtig, Head of Legal Services, IT Contract Manager, IT-chef, indkøbsansvarlig, indkøbschef, juridisk konsulent, juridisk rådgiver, jurist, kontorchef, kontraktchef, Legal Specialist, projektleder, regional indkøber, specialkonsulent, udbudsjurist, udbudskonsulent eller udbudsspecialist.

Vi glæder os til at byde dig og dine kollegaer velkommen på Udbudskonferencen den 2. & 3. december.

Hvis du ønsker at deltage på andre juridiske events, så se alle vores jurakonferencer her.

Med venlig hilsen
Insight Legal

Del denne Event
Adam Goslett taler på Udbudskonferencen - Insight Legal
Adam Goslett
Chefkonsulent for CSR & bæredygtighed
Staten og Kommunernes Indkøbsservice
Annelouise Dalgaard Pedersen taler på Udbudskonferencen - Insight Legal
Annelouise Dalgaard Pedersen
Partner
Horten
Carina Risvig Hamer taler på Udbudskonferencen - Insight Legal
Carina Risvig Hamer
Professor i udbudsret
Københavns Universitet
Christian Wiese Svanberg taler på Udbudskonferencen - Insight Legal
Christian Wiese Svanberg
Advokat, director
DLA Piper
Malene Jæpelt taler på Udbudskonferencen - Insight Legal
Malene Jæpelt
Chefkonsulent
Dansk Erhverv
Malene Roose Bagh taler på Udbudskonferencen - Insight Legal
Malene Roose Bagh
Partner, advokat
DAHL
Marlene Winther Plas taler på Udbudskonferencen - Insight Legal
Marlene Winther Plas
Advokat, head of IPT, partner
DLA Piper Denmark
Mikala Berg Dueholm taler på Udbudskonferencen - Insight Legal
Mikala Berg Dueholm
Partner, advokat
DLA Piper
Morten Jung taler på Udbudskonferencen - Insight Legal
Morten Jung
Branchedirektør for OPS
Dansk Erhverv
Nick Bronstein taler på Udbudskonferencen - Insight Legal
Nick Bronstein
Partner, advokat
DLA Piper
Rasmus Horskjær Nielsen taler på Udbudskonferencen - Insight Legal
Rasmus Horskjær Nielsen
Advokat
Andel

Priser

Early Bird!

Tilmelding senest 24. oktober 2025

kr. 13.995,-

Tilmelding senest 21. november 2025

kr. 14.995,-

Tilmelding efter 21. november 2025

kr. 15.995,-

Du kan også tilmelde dig her: e-mail: info@insightevents.dk eller telefon: +45 35 25 35 45

Alle priser er ekskl. moms.

Du kan tilmelde dig direkte på hjemmesiden ved at klikke på ’Tilmelding og priser’ på arrangementets side: Du kan også sende e-mail til info@insightevents.dk eller ringe til os på telefon 35253545

Du får tilsendt en faktura og en ordrebekræftelse efter din tilmelding.

Er I flere interesserede fra samme virksomhed, der ønsker at deltage, så kontakt os for et godt tilbud: info@insightevents.dk eller på telefon: +4535253545.

Prisen inkluderer forplejning alle konferencedage (kaffe/te, frugt/kage og frokost).

Ja, du skal blot meddele det skriftligt til os via e-mail: info@insightevents.dk

Afbestilling skal ske skriftligt. Hvis du afbestiller op til 10 hverdage før afholdelsen, vil der blive opkrævet et gebyr på 10 %. Afbestiller du mindre end 10 hverdage før afholdelsen, opkræves 50 %. Hvis du afbestiller senere end 2 hverdage før afholdelsen, skal du betale den fulde pris. Er du selv forhindret i at deltage, har du også mulighed for at overdrage deltagelsen til en kollega.

Insight Events fralægger sig ansvaret for parkering og transport i forbindelse med arrangementet. Rejser du med offentlig transport anbefaler vi, at du planlægger og tjekker din rejse på rejseplanen.dk.

Er du leverandør af løsninger & serviceydelser og ønsker at høre om vores partnerskabsmuligheder, så kontakt Thomas Klindt på telefon 41951431 eller tk@insightevents.dk

Deltagerbeviset udleveres efter arrangementet og skal gemmes sammen med program til senere dokumentation.

Få adgang til programmet og se alle talere, indlæg og temaer
Få adgang i formularen forneden
TidspunktProgram - Dag 1
08:30

Udlevering af navneskilte og deltagermateriale

Nyd en let morgenmad og en kop kaffe eller te.

09:00

Åbning af konferencen

Louise Starklint, senior project manager, Insight Legal

09:05

Introduktion ved ordstyrerne

Velkomst og præsentation af dagens program.

Åbningsindlæg

09:10

Status på ændring af Udbudsdirektiverne

Kommissionen har peget på tre centrale temaer i den igangværende revision af EU’s udbudsdirektiver: simplificering, digitalisering og strategiske hensyn. Dansk Erhverv er tæt på revisionsprocessen og deler på konferencen seneste nyt.

09:50

Pause med kaffe og te

Opdatering fra DK og EU

10:05

De vigtigste kendelser og domme det seneste år

  • Status på udviklingen
  • Alt hvad du bør vide af nyt i sagerne
  • Perspektivering af afgørelser
  • Hovedtendenser
11:45

Pause

11:55

Vigtigste nyt fra EU

Få et skarpt overblik over de nyeste og mest toneangivende afgørelser fra EU-Domstolen.
Du får en gennemgang af de allervigtigste afgørelser fra EU, hvor der fokuseres på nyeste praksis fra EU-Domstolen.

12:45

Frokost

13:45

Procurement for buyers: Kommisionens hjælpeværktøj til udbud

Europa Kommissionen har lanceret et digitalt værktøj kaldet “Procurement for Buyers”, der skal hjælpe indkøbere med at navigere i EU-udbudsregler. I dette oplæg får du et overblik over EU-Kommissionens digitale værktøjer, der gør offentlige indkøb nemmere, mere gennemsigtige og compliant. Vi dykker ned i praktiske løsninger som eTendering, ESPD og TED – og ser på, hvordan du som indkøber kan bruge dem effektivt i din hverdag.

TBA

14:15

Pause med kaffe og te

14:30

GDPR, NIS2 og digital suverænitet: Udbud i en ny geopolitisk virkelighed

Virksomheder og myndigheder er tvunget til at navigere i en ny geopolitisk virkelighed, hvor juridiske krav nemt kan kollidere med bredere hensyn. Oplægget giver dig et overblik over de relevante regler og forsøger at vejlede om, hvordan de udbudsansvarlige bedst navigerer i oprørt farvand.

15:15

Strategi for førelse af klagesager

Paneldebat faciliteres af DLA Piper.

Paneldeltagere annonceres løbende.

16:00

Opsummering af konferencens første dag ved ordstyrerne

16:10

Netværksreception

Nyd et glas vin, øl eller sodavand efter dagens program og få mulighed for at netværke yderligere med dine kolleger fra branchen.

16:40

Konferencens første dag slutter

TidspunktProgram - Dag 2
08:30

Morgenkaffe/te

09:00

Introduktion af dagens indlæg

Udvalgte temaer

09:05

Self-Cleaning – Hvad nu? Fra egen vurdering til KFST og tilbage igen

Hvor mange ressourcer skal man lægge i det, og hvor meget dokumentation?

TBA

09:50

Pause med kaffe og te

10:00

Bæredygtighed og grønne krav i udbud

Grønne krav og bæredygtighed spiller en stadig større rolle i offentlige udbud – både juridisk, strategisk og operationelt. Dette oplæg giver dig et overblik over, hvordan bæredygtighed kan integreres i udbudsprocessen på en måde, der er både praktisk anvendelig og juridisk holdbar. Vi ser nærmere på kravformulering, vurderingskriterier og konkrete erfaringer fra praksis, med fokus på muligheder og udfordringer for både indkøbere og tilbudsgivere.

10:45

Ændringer af udbudsmaterialet og mulige veje til fleksibilitet

11:30

Pause

11:40

Digitalisering og AI i udbudsprocessen

Marlene Winther Plas vil i indlægget afdække AI-forordningens anvendelsesområde og de faldgruber og opmærksomhedspunkter, når IT-systemer i et udbud er udviklet ved anvendelse af kunstig intelligens (AI).

12:20

Frokost

13:20

Dynamiske indkøbssystemer – regler, rammer og muligheder

Et dynamisk indkøbssystem (DIS) er en fleksibel og fuldt elektronisk procedure, der anvendes til offentlige indkøb af almindeligt tilgængelige varer, tjenesteydelser og bygge- og anlægsarbejder. Det er især velegnet til gentagne eller standardiserede behov, hvor det er ønskeligt at have en bred kreds af leverandører til rådighed over tid.
Dette oplæg giver dig et indblik i regler, rammer og muligheder for dynamiske indkøbssystemer særligt med fokus på dansk og EU-ret.

14:20

Pause med kaffe og te

14:35

Kontraktstyring i DIS og de muligheder og faldgruber, der kan være, når kontrakterne ikke længere er statiske

Dynamiske indkøbssystemer giver fleksibilitet i forhold til udbudsmaterialet, herunder de udbudte kontrakter og kravspecifikationer, og løbende adgang for leverandører. Dette stiller samtidig skærpede krav til kontraktstyringen og compliance. Vi ser nærmere på, hvilke juridiske og praktiske udfordringer der opstår i den forbindelse, og hvordan de kan håndteres.

15:25

Opsummering af konferencen ved ordstyrerne

15:35

Konferencen slutter

Få adgang til programmet og se alle talere, indlæg og temaer

Når du får adgang til programmet, giver du os samtykke til at sende dig nyhedsbreve med tilbud, information om nye events, invitationer mv.
Relaterede nyheder
Rasmus Holm Hansen er advokat og partner hos Poul Schmidt/Kammeradvokaten. På Udbudskonferencen den 29. og 30. maj taler han om håndhævelse af bæredygtige krav og kontraktbeste...
18. april 2024
Andreas Riis Madsen er advokat i Kromann Reumert og er desuden også taler på Udbudskonferencen den 29. & 30. maj. På konferencen vil Andreas sammen med Jeppe Olsen tale om s...
15. april 2024
Martin Stæhr er advokat i Advokatfirmaet Stæhr Schütze Ingemann og på Udbudskonferencen den 29. & 30. maj kan du høre et spændende indlæg med Martin om afløftning af ud...
27. marts 2024
Eventdetaljer
Partnere
Advokaters obligatoriske efteruddannelse

12 lektioner

Kontakt

Program
Louise Starklint
ls@insightevents.dk
+45 40109042