Tilmeld dig nu!

UDBUDSKONFERENCEN 2021

For 21. år i træk byder vi velkommen til Udbudskonferencen. En konference, hvor du som deltager bliver udfordret og opdateret på aktuelle temaer. I et 2-dages format får du de typiske problemstillinger diskuteret i dybden, og vi samler specialister på både deltager- og talersiden i et forum, der sikrer et fagligt højt niveau og et konstant fokus på dit udbytte.

Aktuelle temaer

Konferencen åbner med en 3 timers up-date, hvor du bliver præsenteret for alle relevante domme og kendelser fra det seneste år fra såvel Klagenævn som domstole – herunder afgørelser fra EU, samt seneste nyt fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Et af tidens hotte emner – Bæredygtighed – får helt særlig opmærksomhed. Du bliver taget med i processen omkring bæredygtige udbud både i forhold til tilrettelæggelse og udførelse. Du bliver klogere på den strategiske tilgang og får inspiration og praktisk erfaring fra de typiske indkøbsområder. Du får her mulighed for at vælge mellem to forskellige spor:
A) Udbud af serviceydelser
B) Udbud ved byggeri

Herudover får du et oprids af de seneste sager, hvor de ”strengeste” og mest indgribende udbudsretlige sanktioner har været anvendt. Du får endvidere indsigt i ordregivers undersøgelsespligt samt berigtigelsesadgang og i de udbudsprocesser, hvor ordregiver (og ikke bare ydelsen) har gjort processen kompleks.

En række specialister giver gennem korte indlæg og debat deres bud på ønsker til indholdet af en kommende revision af udbudsloven. Du får derudover sat fokus på tilrettelæggelse og proces inden for fællesindkøb samt en indsigt fra den anden side af bordet med bud på, hvor udfordringerne typisk ligger, når leverandøren skal udforme sit tilbud.

Endelig vil du få en praktisk tilgang til håndteringen af indkøb uden for lovens hovedområde (afsnit II i udbudsloven), samt ikke mindst de udbudsretlige spilleregler om inhabilitet.

Du får blandt andet sat fokus på:

  • De vigtigste kendelser og domme det seneste år
  • Vigtigste nyt fra EU
  • Opdatering fra myndighederne
  • Bæredygtige udbud – tilrettelæggelse og udførelse
  • Sanktioner for overtrædelse: Har udbudsretten (fået) tænder?
  • Ordregivers undersøgelsespligt samt berigtigelsesadgang
  • Komplekse udbudsproceser
  • DEBAT: Ønsker og forhåbninger til den reviderede udbudslov
  • Fællesindkøb
  • Udbudsprocessen fra Leverandørens perspektiv
  • Udbud uden for lovens afsnit ll i udbudsloven
  • Udbudsretlig Habilitet og konsekvenser

.
Om du er ordregiver, leverandør, rådgiver eller noget helt fjerde, får du på Udbudskonferencen mulighed for at deltage i juridiske diskussioner på højeste faglige niveau – og du går fra konferencen oplyst og klogere på nogle af udbudsrettens mange udfordrende områder.

Jeg glæder mig til at byde dig og dine kollegaer velkommen på Udbudskonferencen.

Med venlig hilsen

Senior Project Manager
Louise Starklint
Insight Events

Målgruppe for konferencen

Udbudskonferencen henvender sig til alle, der arbejder med udbud og tilbud. Du kan for eksempel være advokat, advokatfuldmægtig, afdelingschef, Bid Manager, chefkonsulent, chefrådgiver, Contract Manager, Director Procurement, fuldmægtig, Head of Legal Services, IT Contract Manager, IT-chef, indkøbsansvarlig, indkøbschef, juridisk konsulent, juridisk rådgiver, jurist, kontorchef, kontraktchef, Legal Specialist, projektleder, regional indkøber, specialkonsulent, udbudsjurist, udbudskonsulent eller udbudsspecialist.

Corona-information: Du kan trygt og sikkert tilmelde dig konferencen
Vi tager alle de gældende forholdsregler og overholder eventuelle restriktioner. Læs mere om konferencer og coronaforholdsregler her.

ADVOKATERS OBLIGATORISKE EFTERUDDANNELSE

14 lektioner

TESTIMONIALS

Tidligere deltager om konferencen:
“En super god konference med mange gode emner. Jeg vil generelt rose indlæggene og materialet for at være konkrete og praktisk anvendelige og ikke blot generelle og overfladiske.”

TALERE

Mette Rose Skaksen Mette Rose Skaksen
Vicedirektør
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Louise Høgh von der Heide
Chefkonsulent, advokat
Dansk Erhverv
Jens Munk Plum Jens Munk Plum
Partner
Kromann Reumerts Udbudsgruppe
Erik Bertelsen Erik Bertelsen
Partner
Kromann Reumerts Udbudsgruppe
Anne Ley
Specialkonsulent
Økonomisk Politisk Center
KL
Cecilie Schwartz Førby
Udbuds- & Kontraktchef
Odense Kommune
Jakob Laursen Jakob Laursen
Udbudskonsulent
Aarhus Kommune
Annelouise Dalgaard Pedersen
Advokat, partner
Horten
Emil Schütze Emil Schütze
Partner
Stæhr Schütze Ingemann Advokatanpartsselskab
Malcolm Costigan
Chefkonsulent, Jura
Økonomiforvaltningen
Byggeri København
Anders Nørgaard Jensen Anders Nørgaard Jensen
Advokat (L), partner
Publicure
Jesper Fabricius Jesper Fabricius
Advokat, partner
Accura
Grith Skovgaard Ølykke Grith Skovgaard Ølykke
Erhvervsjuridisk rådgiver, ph.d., Director
Kammeradvokaten
Ole Helby Petersen
Professor
Center for Forskning i Offentlig-Privat Samspil
RUC
Peder Nielsen Peder Nielsen
Head of Legal
Sweco
Johnny Vad
IT-chef
Familie- og Beskæftigelsesforvaltningen
Aalborg Kommune
Jeppe Lefevre Olsen Jeppe Lefevre Olsen
Partner
Kromann Reumerts Udbudsgruppe
Jesper Kaltoft Jesper Kaltoft
Advokat, partner
Bech-Bruun
Sune Troels Poulsen
Advokat, ph.d.
Advokatfirmaet Sune Troels Poulsen

Ordstyrere:

Jens Munk Plum Jens Munk Plum
Partner
Kromann Reumerts Udbudsgruppe
Jeppe Lefevre Olsen Jeppe Lefevre Olsen
Partner
Kromann Reumerts Udbudsgruppe

SAMARBEJDSPARTNER

FÅ PROGRAMMET NÅR DET ER KLART

Bestil efterårets program og få det, når det er klart.

TILMELDING

Pris:

Tilmelding senest 27. august 2021 Tilmelding senest 24. september 2021 Tilmelding efter 24. september 2021
kr. 12.995,- kr. 13.995,- kr. 14.995,-
Alle priser er ekskl. moms.

For leverandører:
Er du leverandør af løsninger & serviceydelser og ønsker at deltage, så kontakt Thomas Klindt på telefon 41951431 eller tk@insightevents.dk

VENUE

KONTAKT

Senior Project Manager
Louise Starklint
E-mail: ls@insightevents.dk
Telefon: +45 40 10 90 42

Kundeservice
E-mail: info@insightevents.dk
Telefon: +45 35 25 35 45

Sales / Partnership
Senior Sales Manager Thomas Klindt
Email: tk@insightevents.dk
Telefon: +45 41 95 14 31