Joachim Rubow, Tryg

19.12.2018

Interview af Joachim Fasting Rubow, direktør for kommunikation, marketing og forebyggelse hos Tryg

Forsikringsbranchen har solgt det samme produkt i mange hundrede år. Hos Tryg har en proces for at samle organisationen under en fælles purpose ført til en satsning på aktiv tryghedsskabelse gennem en målrettet forebyggelsesindsats.

På konferencen Forsikring 2019 den 26.-27. februar 2019 er Joachim Fasting Rubow, direktør for kommunikation, marketing og forebyggelse hos Tryg, blandt talerne. Han glæder sig til at fortælle om tankerne bag og de første kommercielle erfaringer med forebyggelsesindsatsen.

Relevant dialog og højere kundetilfredshed
Tryg som aktiv tryghedsskaber knytter selskabet og deres kunder sammen om et fælles ønske; at undgå skader. Ifølge Joachim Fasting Rubow giver det anledning til en hyppigere og mere relevant dialog med kunderne, hvilket højner kundetilfredsheden. ”Jeg tror, at jeg om fem år vil kunne holde et lignende indlæg om, hvordan vi er lykkedes med skiftet fra passiv til aktiv tryghedsskabelse for vores kunder”, siger han. Selv glæder han sig til at høre om nudging og adfærdsstrategi, hvilket er et område forsikringsbranchen ifølge ham kan blive væsentligt bedre til at forstå og dygtiggøre sig inden for.

Innovation og digitalisering er nøgleord
Joachim Fasting Rubow mener, at den største udfordring for forsikringsbranchen er den nye teknologi, der presser os til at ændre os, og at det er en positiv ting. ”Hvis vi venter for længe, vil enten de selvkørende biler eller to fyre i en garage med en god idé og de rette programmeringskompetencer køre fra os. Innovation og digitalisering har været nøgleord for mange andre brancher længe – det er på tide, at forsikringsbranchen også tager det til sig”, understreger han.

Læs mere om konferencen Forsikring 2019 og tilmeld dig her.